8. november 2011

Barnebøker

Av en eller annen grunn har jeg gått og tenkt på "Kamilla og Tyven" filmene/bøkene den siste uka. Og når jeg ikke kom meg så langt at jeg fant på noe annet å gjøre på bursdagen min så blei det gjensyn med gamle klassikere som jeg ikke har sett siden langt tilbake på 90-tallet. Gode familiefilmer med et godt kristent budskap (sjølom det er litt mindre framtredende i filmene enn bøkene).

Og når jeg allikevel er inne på barnebøker så vil jeg anbefale "Tonje Glimmerdal" og "Vaffelhjarte" av Maria Parr. Godt skrevet på fantastisk nynorsk. Sistnevnte går som barne-TV på fredagene på NRK for tida. De som vil ha med seg de to første episodene må ta seg en tur innom NRK nett-TV før søndag.

Og gratulerer med ett-ukes dagen til lille Kamilla.

Dagens bibelvers:
"Og dette er det budskap vi har hørt av ham og forkynner dere: Gud er lys, og det er ikke noe mørke i ham." 1.Joh 1,5

1 kommentar:

Anne Gro sa...

Jeg kjente en gang en liten gutt som ikke likte nynorsk. For eksempel ble sanger på nynorsk oversatt til bokmål mens de ble sunget :-) Gutten het Kristoffer.