30. juni 2010

Været

Alle snakker om været. Til og med Shakespeare gjorde det (Være(t), eller ikke være(t); like morsom hver gang). Spesielt blir det mye værsnakk når man ikke har noe annet å snakke om. Derfor tenkte jeg å vie et lite innlegg til været. Ikke det at jeg ikke har noe å blogge om. Jeg har faktisk ganske mange blogginnlegg som ligger og venter, men sommerferie (i den grad det kan kalles ferie når dagene er fulle (og jeg som egentlig ikke har sommerjobb en gang)) blir fort dataferie og da blir det ikke så mye blogging.

Men over til saken. I går begynte jeg nesten å lure på om det var sommer. Det var over 20 grader ute. Heldigvis kom det litt regn på ettermiddagen sånn at sjokket ikke blei altfor stort.

Været er ellers ganske skiftende. Og det får man merke som barnehageassistentsommervikar. I forgårs fikk jeg god trening i å ta av på regnklær på unger i aldern 1-2 år. Med en periode på ca. 15 minutt veksla det nemlig mellom sol og varmt, og plaskregn og ikke fullt så varmt. Så da var det av og på, av og på. Morsomt å jobbe i barnehage! På fredag (da var det bare regn) laga ungene oversvømmelse i sandkassa (jeg hjalp bittelitt til). I dag har det også vært bare regn, så mistanken om at det er sommer blei motbevist. Og sånn er no det.

Dagens bibelvers:

"Så lenge jorden står heretter, skal såtid og høst, kulde og hete, sommer og vinter, dag og natt aldri ta slutt." 1. Mos 8,22 

Ingen kommentarer: