26. februar 2011

KjendisVestnes

Mitt kjære Vestnes har avla mange "kjendiser" opp gjennom tida. Vi har sendt Norge til åttendelsfinale i VM, ved Kjetil Rekdal. Vi har en av Norges mindre sympatiske fotballspillere, ved Bernt Hulsker (han har bedra seg med åra). Vi har milliardær Bjørn Rune Gjelsten. Vi har jazzmusiker Terje Rypdal. Vi har ridderosten, og er blitt Norgeskjent gjennom TV-programmet om "Thaifjorden". Her kunne jeg fortsatt lenge og nevnt en UFO-ekspert og stifteren av "Den norske maratonklubb", men jeg skal ikke skryte for mye. (i all ydmykhet skal det nevnes at noen (ganske mange) kommer fra nabobygdene (men fra kommunen), men vi regner dem med når det trengs (f.eks Kjetil Rekdal) og glømmer det når det er nødvendig (f.eks. "Thaifjorden"))

Men det jeg skal nevne er en av våre nyere kjendiser. Han er sannsynligvis den eneste som har jodla for kongen, dronninga og Jonas Gahr Støre på en gang. Bjørn Tomren (riktignok også fra ei nabobygd) er i disse dager aktuell med den høyst uoffisielle VM-sangen "I like to ski" med duoen "Polkabjørn & Kleine Heine". Se, hør og "nyt".



Dagens bibelvers:
"Men han sa: Sannelig sier jeg dere: Ingen profet blir godtatt på sitt hjemsted." Luk 4,24

Ingen kommentarer: