18. april 2013

Mølletur

Forrige fredag var siste dagen min i praksis ute på Melhus (eller Mølle som alle oss som veit hva huset mel lages i kalles). Jeg hadde ikke så veldig mye å gjøre der ute den dagen og bestemte meg for å ta en liten tur å finne ut hvor alle Melhus-beboerne holdt til (det ser nemlig ut som en ganske liten plass når man kjører forbi).

Turen starta opp mot Brekkåsen, den sagnomsuste plassen der buss 301 snur. Det var egentlig et ganske lite spennende busstopp, men det viste seg også at det var et byggefelt der.


På Brekkåsen bor folk på plasser som

Her kan hvertfall ikke jeg bo.
Her bor nok alle de masete elevene. På trøndersk sier de nemlig "måsså" for å mase (hvertfall nesten)
Og ikke minst så bor de i

 

Ute på bygda er det mye dyreliv og det er viktig å legge til rette for gjennomgangstrafikken. Det her har Melhusfolket løst på en enestående måte:

Trafikantene har tydelgivis prøvd å ta en bit av skiltet

En del av naturfagselevene mine skjønte ikke helt poenget med å lære seg naturfag. Det er det tydeligvis flere i Melhus som ikke har skjønt:
Hvilken tresort er det her? (nei, det er ikke bjørk)


Ellers hadde de også mer normale vegnanvn som:

Eindrides veg
og



Og det er jo ganske naturlig da de henholdsvis var sønn og kone til en av tidenes mest kjente Melhusbeboere:


Dagens bibelvers:
"Og Herren sa til ham: Stå opp og gå bort i den gaten som kalles Den Rette. Og spør i Judas' hus etter en ved navn Saulus, fra Tarsus. For se, han ber!" Apg 9,11  

Ingen kommentarer: