30. april 2013

Mitt andre voksenpoeng!

Det er en lang prosess å bli voksen. 18 år på baken er ikke nok; enkelte bragder må utføres. For å kvalifisere som voksen sies det at følgende punkter skal være oppnådd:
  • hus/leilighet
  • jobb
  • bil
  • ektefelle
  • barn
I morra er det akkurat to år siden jeg fikk mitt første voksenpoeng ved å krysse av på øverste punkt. Om tre måneder kan jeg krysse av for nummer to. Etter ei god stund med kun 99% sikkerhet fikk jeg i går endelig bekreftelse på at jeg fra 1.august er ansatt som lektor i matematikk, fysikk og naturfag på Vestborg vidaregåande skule på Stranda. Spennende og litt skummelt.

Så er jo spørsmålet om jeg mister det første voksenpoenget når jeg selger leiligheta mi. Blir å leie leilighet på Stranda i første omgang, men satser på at voksenpoeng ikke kan trekkes tilbake. Har uansett planer om å kunne innkassere et tredje poeng iløpet av året (og nei, jeg trur ikke det blir ett av de to siste).

Dagens bibelvers:
"For skjønt dere etter tiden burde være lærere, trenger dere igjen at noen lærer dere de første grunnleggende ting i Guds ord. Dere er blitt slike som trenger til melk, ikke fast føde." Hebr 5,12



1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan få voksenpoeng av andre ting også. Typisk: Hvis ditt favoritt program på tv er nyhetene/været eller "Lønning".
Hvis du eier et komplett sett med sølvtøy.
Hvis du har en sukkerskje og et sausnebb.

Mvh fru Hole (med kun 3 av dine voksenpoeng)