2. september 2011

Uforbederlig

Nå begynner jeg å bli noenlunde brukbart godt innlosjert i min nye residens (tar forbausende lang tid å få ting på plass). Men selvom omgivelsene er nye er jeg ganske omtrent akkurat den samme fortsatt. Jeg har ikke store plassen å skryte av (36 m2), men jeg har allikevel prioritert plass til to fryseskap (det ene er riktignok kun som en del av et kombiskap). Så jeg kan vel regne med at det er få studenter som har mer fryseplass (drøyt 150L) per m2 per person. Allikevel måtte jeg gjøre en litt dyster observasjon i dag. I anledning av at mamma og pappa stikker innom en tur i helga måtte jeg nemlig rydde litt i fryserne (må jo ha god plass når de kommer med all bæra jeg plukka i sommer). Under ryddeprosessen viste det seg at det faktisk ikke var så veldig mye plass igjen. Jeg minnes såvidt at omtrent halvparten var ledig for to uker sida. Skjønner virkelig ikke hvor all den plassen har gjort av seg.

Dagens bibelvers:
"Og han sa: Dette vil jeg gjøre: Jeg vil rive ned låvebygningene mine og bygge større. Der vil jeg samle hele min avling og mitt gods." Luk 12,18

Ingen kommentarer: