6. februar 2010

All by myself

Og så var jeg plutselig (så vidt jeg veit) eneste Stige i byen. Martin, Ingvild og Magnus har dratt på 4 måneders opphold til Molde, og her sitter jeg igjen ensom og forlatt.

I går laga jeg til en aldri så liten avskjedsmiddag til dem. Jeg prøvde meg på "nasi goreng" (indonesisk for stekt ris). Det blei egentlig ganske godt sjølom det var en liten tanke brent på bunnen. Faktisk litt veldig brent hvis jeg skal være ærlig. Faktisk så brent at jeg ikke klarte å vaske det vekk. Og wokpanna jeg brukte var av teflon. Så da har jeg fått til det også.

Dagens bibelvers:

"Om de faller, kan den ene reise den andre opp. Men stakkars den som er alene! Faller han, har han ingen til å reise seg opp." Fork 4,10

15 kommentarer:

Mette sa...

Du er aldri alene vet du Kristoffer! Jesus er alltid sammen med deg, og han vil reise deg opp hvis du faller :o)

Kristoffer Stige sa...

Så sant, så sant. :)

Jacob sa...

sant :) men jeg tviler på han fikser wokpannen for deg

Mette sa...

Det kan vel hende han gjør ;o)
Ingen ting er umulig for Gud!

Sigrid Marie sa...

Jeg tipper Zalo kan hjelpe...

Anonym sa...

Mari (type min Mari som kom på besøk til deg i jula) digger stekt ris. Det kan du lage til ho neste gqang ho kommer på besøk!!

Kristoffer Stige sa...

Har prøvd zalo, og det hjalp ikke. Men trur panna kan leve et forholdsvis bra liv videre.

Vegar sa...

la det stå i bløyt i vatn og maskinoppvaskpulver i nokre timar så blir det bra.

Sigrid Marie sa...

Forresten kan du bare komme opp alle bakkene, så kan vi savne sammen... Både den ene og den andre... Kanskje til og med I og M også...

Kristoffer Stige sa...

Jeg kan gjerne komme på besøk, men da må du invitere meg, for som du sikker har fått med deg er jeg elendig på å invitere meg sjøl. :)

Sigrid Marie sa...

Det er en åpen invitasjon, du er ALLTID velkommen! Ta med surmelk, og kanskje Ellen, så lager vi sveler!

Anonym sa...

Neida du er ikke alene som Stige i byen faktisk, jeg kjenner en annen en som er der som også heter det...:)

Kristoffer Stige sa...

Hmm. Hvem kan det være. Er i slekt med nesten alle som heter Stige, så det her burde jeg nesten visst. :)

Anonym sa...

Er du i slekt med Dag Andreas også da kanskje? :)

Kristoffer Stige sa...

Har ikke hørt navnet før, men det kan godt hende at vi er i i fjern slekt. Men det finnes noen få "Stiger" som jeg ikke er i slekt med, så jeg er ikke sikker.