13. juli 2009

Hallo, hyggelig, det var lenge siden sist!

Det utsagnet i en eller annen form har jeg hørt eller sagt sjøl utrulig mange ganger de siste dagene. Jeg har nemlig vært på GF, NLMs "slektstreff" og generalforsamling som avholdes hvert tredje år. Den gangen her var vi samla i Bergen under mottoet "Til frihet". Det blei fem dager med gode møter, hyggelige folk og spennende forhandlinger. Hovedsakene under årets forhandlinger var forslaget om ny regionsstruktur i NLM (blei vedtatt) og forslaget om oppretting av et trossamfunn under NLM (blei utsatt i tre år). Mer om de sakene her kan leses i f.eks. Utsyn.

Siden bilturen tilbake fra Bergen er litt lang måtte vi dra før avslutningsmøte på søndagen. Men for å fortsette GF-stemninga litt så spilte vi gjennom GF-cden to ganger i løpet av turen nordover, og sang med av hjertets fulle hals (merkelig uttrykk). Det ga god lyd i den lille bilen (i alle fall på refrenga når mamma og pappa også sang med (de har visst glømt barnelærdommen og husker ikke sangtekstene utenat lenger :D)(Andreas (min andre storebror) synger ikke utenom når han sitter på rommet sitt og trur at ingen hører han), så da blei jeg litt aleine om synge versa). Ellers blei turen også brukt til å starte og lese en av de altfor mange bøkene jeg kjøpte i Lunde-standen.

Sjøl om det blei mange timer stillesitting den uka her, så har jeg hatt det kjempebra (stolene i Bergenshallen kunne imidlertid vært mye bedre). Jeg har treft mange BUF-ere, folk jeg ikke har sett siden forrige GF, og fått hilst på noen jeg ikke har hilst på før. Gleder meg allerede til neste GF.

I morra blir det tur til Trondheim for å hilse på Magnus. Skulle egentlig dratt i dag, men mamma stemte for en dags pause før vi dro videre, og stemmen hennes teller visst mer enn min. :D

Etter det blir det nok mye jobbing igjen. Dessverre har barnehagen tatt sommerferie, så da blir det maling og annet vedlikeholdsarbeid som ikke er fullt like morsomt som barnepassing.

Dagens bibelvers:

"Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk." Gal 5,1

Ingen kommentarer: