16. juli 2009

Arbeid er en lek

Tirsdag og onsdag var jeg en snartur i Trondheim for å hilse på Magnus. Verdens nydeligste unge (må vel si det inntil jeg blir far sjøl, men det skjer vel ikke med det aller første :D). Bilder og mer informasjon ved en seinere anledning.

I dag har jeg begynt å jobbe litt igjen. Får lange arbeidsdager ei stund framover for å ta igjen alt jeg ikke fikk gjort mens jeg var i Bergen og Trondheim. Men gjør det noe når man kan leke samtidig som man arbeider? Barnehagen er riktignok stengt nå, men det betyr bare at lekeapparata er ledige nesten hele tida. Så i dag har jeg klatra i klatrestativ (for å skrape av gammel og løs maling), gravd i sandkasse (for å få vekk sanda fra kantene og gjøre klart til oljing), og spruta med vannslange (vaska vegger og lekeapparat). Hvis vi ser bort i fra det som står i parantesene ser jo det ut som en strålende arbeidsdag. Viktig å være positiv!

Dagens bibelvers:

"Vær alltid glade!" 1. Tess 5,16

Ingen kommentarer: