8. november 2014

En 26-årings bekjennelser

Her en dag var jeg en tur på butikken (det skjer forresten stadig vekk). Akkurat på den turen her begynte jeg imidlertid å lure på om jeg noen gang hadde kjøpt brød på butikken. Det er et par anledninger jeg er litt usikker på, men reint bortsett fra de, så er jeg overbevist om at jeg aldri har kjøpt brød.

Vel hjemme begynte jeg å tenke på andre ting jeg aldri hadde gjort. Og det var hvertfall en ting jeg kom på med en gang. Alle som kjenner meg fra Trondheims-tida vil rope ut: "Kristoffer har aldri tatt buss i Trondheim." Jeg veit det var noen diskusjoner de ukene jeg tok buss ut til Melhus for å være i praksis. Men jeg blei enig om at det ikke gjaldt siden det var ut av Trondheim kommune.

Hadde jeg bare stoppa tankerekka mi der! Men nei, jeg fortsatte å tenke på buss og skistaver. Hvorfor skistaver? Jo, det har seg nemlig sånn at en gang mens jeg var i før nevnte praksis i Melhus at jeg fikk behov for nye skistaver. Derfor stoppa jeg på City Syd på vei tilbake til Trondheim. Etter å ha kjøpt skistavene tok jeg bussen videre til Trondheim. Ops.... City Syd ligger i Trondheim kommune.

Derfor må jeg bare bekjenne: "Jeg har tatt buss i Trondheim."

Fra kappkjøringa med "femma"


Dagens bibelvers:
"Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet." 1. Joh 1,9

Ingen kommentarer: