17. oktober 2013

Viljestyrkeprosjekt dag 4

Da har viljestyrkeprosjektet mitt (se forrige post) gått gjennom sin tredje vellykka dag. Tenkte jeg skulle oppdatere litt for å informere om noen små regelendringer. Jeg endte opp med å kjøpe Pringles, siden den skal være ekstra avhengighetsskapende. Jeg fant ut at det holdt med 3 flak pr dag og justerer derfor ned fra de planlagte 5. For å gjøre ting vanskeligere for meg har jeg valgt å plassere boksen på kontorpulten. Jeg sitter derfor og ser på den mens jeg jobber.



Første dag (mandag) var vanskelig. Det var nemlig personalkurs og der kom det fram noen boller med potetgull som jeg måtte gå sulten forbi.

Andre dag gikk rimelig greit, da jeg var travelt opptatt og nesten glemte dagens dose.

Tredje dag fant jeg et smutthull. Potetgullet ble inntatt rett før jeg gikk til en time. Det ble for enkelt og har ført til en ny regel.

Reglene ser derfor nå slik ut:

  1. Det skal spises nøyaktig tre flak hver dag.
  2. De må spises iløpet av 15 sekunder.
  3. Jeg må oppholde meg i samme rom som boksen i minst en halvtime etter at jeg har spist dagens tre flak.
  4. Graden av viljestyrke måles i hvor mange dager det går før jeg bryter regel 1-3.
Dagens bibelvers:
"Dere har ikke møtt noen fristelse som mennesker ikke kan tåle. Og Gud er trofast. Han skal ikke la dere bli fristet over evne, men gjøre både fristelsen og utgangen på den slik at dere kan tåle den." 1.Kor 10,13

2 kommentarer:

Anne Gørill sa...

hehe, gøy!

og kan eg få tilføye at arbeidsplassn din ser særdeles ryddiar ut en d min gjør..!

Kristoffer Stige sa...

Trur bildet var tatt på et beleilig tidspunkt. :)