30. september 2013

Hvorfor lærer?

Det har blit litt dårlig med oppdateringer her i det siste. Får se om jeg får gjort noe med det, men kan ikke love forbedring. Men jeg skal hvertfall prøve å svare på spørsmålet i tittelen. Det er nemlig et spørsmål man stadig vekk får som nyutdanna lærer (spesielt når man har en sivilingeniørutdanning i bunnen). Så, hvorfor velge et travelt yrke (hvertfall i starten) med til tider lange arbeidsdager?

Svaret kan ikke helt beskrives med ord; det bør observeres. Men jeg skal prøve. En god grunn til å bli lærer er opplevelsen av å se ansiktsuttrykket til en elev som får sin første 5-er på ei matteprøve.

Dagens bibelvers:
"De så opp til ham og strålte av glede, og deres ansikt rødmet aldri av skam." Sal 34,6

1 kommentar:

Anne Gørill sa...

dettan spørsmåle har eg åsså stilt meg sjøl til tider..!