15. oktober 2011

Skjerpings!

Ungkarshjem har ofte et noe dårlig rykte når det kommer til vasking. Det hadde jeg ingen planer om at mitt skulle få, men etter bare 2 måneder i leiligheta merker jeg at det begynner å gli ut. To uker på rad har fredagsvasken blitt utsatt til lørdag (og forrige uke var det bare såvidt jeg fikk utført den). Men ikke nok med det: To ganger har jeg våkna opp til oppvask stående på kjøkkenbenken. Skjerpings!

Hvem veit hvor det går hvis det fortsetter på den måten? Derfor er det viktig å ta tak i problema før de virkelig eskalerer. Så i dag satte jeg meg ned og utarbeida ei vaskeliste for resten av høsten.



Dagens bibelvers:
"Slik var det en gang med noen av dere. Men dere har latt dere vaske rene. Dere er blitt helliget, dere er blitt rettferdiggjort i den Herre Jesu navn og i vår Guds Ånd." 1.Kor 6,11

5 kommentarer:

Hallgrim sa...

Vakna du te oppvask som ikkje æ har sørga for? Ka e d som skjer?

Kristoffer Stige sa...

Indirekte var det din skyld Hallgrim. Det var nemlig en blender som var brukt til smoothie, og det hadde jeg ikke laga hvis ikke du hadde gjort meg avhengig i fjor. :)

Eldar Nikolai sa...

Kristoffer! Du gir oss andre et dårlig rykte! FY

Sigrid Marie sa...

Kan du vaske mine vindu like ofte? de er ikke like store, og mye lettere å komme til...

Kristoffer Stige sa...

Hehe. Trur ikke jeg kommer til å vaske mine så ofte heller, men de trenger det helt klart. Ei uke etter vask er de like skitne igjen.