31. mai 2011

Eksamensvenn

Advarsel: Dette innlegget er ikke nødvendigvis egna for ikke-gløsere.

I eksamenslokalet har du mange rundt deg, men det kan allikevel være litt ensomt. Jeg er derfor veldig takknemlig for at NTNU har ordna det sånn at vi får ha med en venn på eksamen. Han sitter der på pulten og kommer med små tips hvis du har satt deg fast på et vanskelig integral, han kan transformasjonene mellom de viktigste koordinatsystemene, og han kan rekkeutvikle de fleste uttrykk fort som bare det. Jeg må innrømme at jeg ofte overser han. Av og til kan jeg bli skikkelig sur på han, men allikevel er han der; like trofast som alltid. Tusen takk Rottmann.

(for de ikke-gløsere som trossa advarselen og har lest helt ned hit: Rottmann er ei formelsamling i matematikk)

Dagens bibelvers:
"Min talsmann er min venn. Med gråt ser mitt øye mot Gud,"  Job 16,20

6 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

jeg føler meg diskriminert. jeg vet da vel hva rottman er!

Victoria sa...

Jeg er hjertens enig med Ingrid! Vi på Dragvoll er meget smarte.

Kristoffer Stige sa...

Skreiv: "ikke nødvendigvis egna". Det innebærer at det kan være noen som har kjennskap til emnet. :p

Ellen sa...

Rottmann <3 4-ever

Anonym sa...

Har ett spørsmål til deg; Er du virkelig en troende? Virker litt rart mtp. at du studerer naturvitenskap. Det krasjer jo voldsomt med troen på en Gud, men kan jo hende at du er ironisk, kanskje det bare er jeg som ikke forstår ironien.

Hilsen realisten

Kristoffer Stige sa...

Ja, jeg er troende. Og det trenger ikke krasje med naturvitenskapen. Jo mer man studerer naturen jo tydligere ser man at alt ikke kan være tilfeldig. Alt vi ser rundt oss vitner (slik jeg ser og opplever det) om at det må stå en allmektig Gud bak.